søndag 17. juni 2018

Hagevandring hos Kari Wang

27.5.18:
Så hyggelig å få lov å komme i hagen til Kari Wang.
Hagen rommer mange flotte skatter - fra inn og utland.
Mange planter jeg ikke kjenner fra før -
Hagen er ganske bratt så Kari holder seg sprek.


Denne rhododendron var helt praktfull og størrelsen er gedigen.


En flott slektning til Smilacina racemosa som jeg ikke har sett før.  
En utrolig lekker sak - -jeg må få navnet en gang til av Kari.

Et lekkert stenbed med mange små stenbedsplanter fra bl.a. Frankrike.
Her er en lav Papaver som var ganske søt. 


En flott vegg med Adiatum venustum.  En drøm - den var så lekker.
Engelskmenn kaller den Maidenhair.  Er vakker bregne som jeg ikke trodde gikk at her i landet.
Har jo møtt på denne i sydligere strøk ved fuktige bekkeløp.

2 kommentarer:

  1. Alltid kjekt med hagevandring hos andre. Særlig når de har andre planter og måter å gjøre ting på enn det en selv har. Mange koselige innlegg hos deg. Og "dukkene" i hagen misunner jeg dere :-). Morsomt!

    SvarSlett
  2. Ha ha - ja de dukkene er morsomme, men litt store å ta vare på !!! Ja hagevandringer hos andre er så hyggelig!

    SvarSlett