fredag 13. juli 2018

Sentblomstrende asalea og litt til.





Denne asaleaen blomstret i slutten av juni - hyggelig å ha en som kommer litt seinere enn de andre. 
Den heter Asalea 'Parade' 




Magnolia sieboldi kommer med blomster over lang tid.
Artig å se at det bor en hvit edderkopp i den!!






Lilium monadelphium står foran terrassen og er bare lekker.









Lilium pyrenaicum









Den er så fin - i år skal jeg ta hånd om frø - ikke noe imot å ha denne til å lyse opp flere steder i hagen.









Denne har jeg kalt Meconopsis grandis i alle år.  
Leste et sted at det er feilaktig og at alle gamle 'grandis' skal hete Lingholm.
Det er visst ytterst få grandis som blir dyrket i hagene.
Denne står på en litt fuktig plass nedenfor en fjellsprekk og kommer fint igjen hvert år. 
Den ble kjøpt i 92 hos Borgny og har stått på samme sted hele tida.











Jeg har aldri vært noen Hosta samler men ser at jeg blir mer og mer glad i de grønne nyansene.
Hosta fyller dessuten et tomrom etter vårblomster og mange har flotte blomster.






Denne står med føttene rett i vannet.
Veldig greit i disse dager hvor sola steiker og ikke noe regn.








En liten frøplante har kilt seg mellom stein i bekken.
Viola cornuta Alba






Denne klatreplanta har jeg fått at en god plantevenn.
Den er bare så vakker med flotte bladtegninger og former. Veldig elegant!!!
Dioscorea japonica er navnet - den er fra Øst Asia og trives i fuktige omgivelser. 
Trenger ikke blomster på en så vakker plante.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar