lørdag 27. oktober 2018

Borgny Mansås




Kirengeshoma palmata tatt for noen dager siden før frosten kom.  Planten fikk jeg av Borgny Mansås i 2001 og er en av mange gode minner jeg har fra henne.



'Ulla Silkens' fått av Borgny i '95.

Denne uka var vi i begravelsen til Borgny.  Trist at hun ikke fikk leve lenger.  Hun var en sann blomstervenn og bidro med stor iver til at flere ble glad i blomster og alt som vokser og gror.

Hun hadde et spennende gartneri hjemme på Hvam.    Jeg har mye planter jeg har fått/kjøpt/byttet fra henne. 

Hun var så snill og ga meg en Cypripedium 'Ulla Silkens' allerede i 1995 fordi jeg hjalp henne med noe.  Dette var jo lenge før jeg fikk øynene opp for orkideer!   

Fra 1989 kjørte vi på møter i Blomstervenners Klubb sammen med en annen god blomstervenn Tove Furuseth.

 Veldig mange koselige stunder med plantebesøk i hager/turer  og gode kaffekopper.   Utrolig gode minner å ta med seg videre - hvil i fred Borgny.

2 kommentarer:

  1. Sorgligt när vänner går bort men vilka fina minnen vi har bland våra växter av de som inte längre finns bland oss. Varje gång jag tittar på en planta så kommer jag ihåg just den vännen, växterna binder samman generationer.

    Hälsningar
    /Gunilla

    SvarSlett
  2. Hallo Gunilla - Ja det er sant - vi har en flott minnebok i hagen. Jeg er så glad i de plantene jeg har fått gjennom alle år. Flotte minner. :-)

    SvarSlett